Nieuwe ronden, nieuwe kansen
Nu heb ik me onder mijn oude naam weer aangemeld
Bij deze probeer ik even een een nieuw verhaal te maken over mijn Mk1 Pirelli GTI.
Ik heb de GTI al sinds 2001 en toen gekocht met de originele DX motor erin. Helaas wat gedoe met dat blok en besloten hem eruit te gooien. Toen een 1.8 16V KR erin van Golf 2. Die hield het ook niet lang vol, dus een 1.8 16V KR van een scirocco erin. Na een tijdje kreeg ik een goed bod op dat blok dus is de motor weer gedemonteerd en ligt nu al een tijdje in de Jetta 2 van forumlid Lunatik.
Daarna heeft de GTI heel lang stilgestaan, ca 6jaar. Na de komst van de tweeling in ons gezin heb ik de GTI verkocht als project.
Na ca 6mnd erg veel spijt gekregen en heb ik de GTI weer terug gehaald
En vanaf dat moment serieus bezig geweest om hem klaar te krijgen. Dus op zoek naar een goede motor en dat is een 2.0 8V 2E van een golf 3 gti geworden. Motortje had toen 151dkm gedraaid. Gekocht met officieele bon en papieren erbij. Om aan te kunnen tonen dat het geen gejat blok is.
Motor is volledig uitelkaar geweest en weer fris opgebouwd.
Inmiddels is de gti alweer 2 jaar rijklaar.
Hieronder even wat foto,s
2002
BBS RM
ATS gekocht in 2002
1ste keer motor eruit,
Leuke stoeltjes gekocht,
Daily auto toen
Na ca 6mnd weer terug gehaald
Donor GTI
Blok thuis,
Na schoonmaken en opnieuw opbouwen,
Erin hangen die hap,
Daar moet ie in
Groep A RVS eronder
Oude rem olie eruit,
APK erop
Schroefset eronder,
Stoelen aanpassen naar hoogte verstelbaar van scirocco,
Klaar
En rijden maar