Ben ik op zich niet zo bang voor, denk wel dat dit moet lukken. Waar ik voornamelijk naar ga kijken is de inlaatlucht temperatuur. Als ik bij 0,8 bar een veel koudere inlaatlucht temperatuur krijg (omdat de compressor veel minder warm wordt) dan heb ik meer vermogen dan met 1 bar en een erge hete inlaat lucht.
Vandaar dat ik ook meerdere poelie's wil om te testen wat het meest efficiƫnt is.
Nu ken ik iemand die motoren heeft gebouwd voor de autocross en die heeft getest met drukverliezen bij intercoolers.
Bij kleine intercooler (100x60x700) had de betreffende motor 1 bar turbodruk, bij een intercooler van 300x60x700) trede er een drukverlies op 0,1 bar. Maar de inlaat lucht was zo drastisch afgekoeld dat het vermogen een heel stuk hoger lag.
Mijn auto is nog niet op de bank geweest of heeft uberhaupt gelopen dus het blijft allemaal maar gokken nu. Ik hoop zo snel mogelijk m'n auto op de testbank te hebben dan zien we het vanzelf wel
Ik wil morgen even nieuwe foto's uploaden. M'n auto is ver klaar nu, ik moet alleen nog de kompressor poelie, multiriem en een gaskabel. Verder is het voornamelijk alles monteren en netjes afwerken (zoals een beugeltje voor m'n bougiekabels etc.)