19-09-2012, 11:54
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
|
|
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
|
|
Zo is de dumpvalve nu gemonteerd. Nog even wat research gedaan en deze dumpvalve moet gewoon goed werken met een compressor. Enig nadeel wat mensen ondervinden is dat deze natuurlijk blijft afblazen als je bijvoorbeeld naar de 5000rpm trekt en daarna je gas loslaat en de auto laat uitrollen.
Ik heb het afgelopen tijd erg druk gehad met m'n studie vandaar dat er even niet aan de auto gewerkt is. Gelukkig heb ik vanaf donderdag een lang weekend dus dan kan er weer wat gedaan worden .
Een vriend van me draait een nieuwe poelie voor de compressor. De poulie wordt 62mm. Mijn krukaspoelie is 134mm dit wordt dus een verhouding van 1:2,16. Ik ga er even vanuit dat mijn toerenbegrenzer op 7000rpm komt te staan. Dus op dit hoogste toerental zal de compressor 15.120 rpm draaien.
Ik heb contact gehad met een bedrijf deze eaton compressors opbouwt en reviseert en hun geven als max. werk toerental 14.000rpm. Dit is dus bij mij bij een motortoerental van 6500rpm. Aangezien mijn auto puur voor hobby wordt gebruikt en weinig km's maakt heb ik er dus voor gekozen om de compressor op zijn maximale toerental te laten draaien.
Hiermee zou ik dus makkelijk de 1 bar overdruk moeten halen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
|