View Single Post
Old 23-03-2005, 18:30
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie

Default het ene probleem is verholpen en het nieuwe probleem heeft zich alweer gemeld

nou daar gaan we weer gisteren heb ik dus mijn waterpomp en distributieriem vervangen (gaat om 1.3 NZ blok) alles perfect, nieuw koelvloeistof erin, nog een keer merk tekens checken en de spanning van de riem, prima gestart en lopen no probleem, rondje gereden etc alles perfect.

vanmorgen ontsteking op tijd laten zetten (stond IETS te vroeg) bij de garage, en stationair af laten stellen. maar toen kwam het.................

sinds dien komt er een raar geluid uit mijn gaskleppenhuis/inlaat, tenminste daar is het geluid het sterkst.

ik heb eerst mijn waterpomp nog gechecked en de spanning van de riem maar was nog prima, en zonder de distributiekappen word het geluid niet harder ofzo. het komt zegmaar van ergens bij het gaskleppenhuis (die plek ongeveer van het blok)

hiervoor nooit gehoord totdat dit aan het blok is vervangen en afgesteld. het is een soort piepen/kraken/schuren. (ja naarmate ik verder kom met mijn tekst vraag ik me steeds meer af of jullie wel kunnen helpen, want leg maar eens een geluid uit met tekst )

het geluid LIJKT van een draaiend deel af te komen (zo'n geluid is het) maar waterpomp en riem lijkt me niet eigenlijk na onderzoek.

oja het geluid is er ALLEEN tijdens stationair draaien, geef je maar IETS gas dan is het weg, laat je hem weer stationair draaien dan is het er weer. en hij doet het ook ALLEEN als hij warm is, bij koude start ofzo (als ie dus hoger in toeren is) dan is het geluid weg.

iemand tips of waar ik naar moet kijken hoop dat jullie er iets van snappen, ik niet meer, net alles vervangen en nu dit weer.