12-09-2012, 14:43
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,364
|
|
Quote:
Originally Posted by LRR
Je kunt het stationair ook beinvloeden door met een imbussleutel de schroef
in de luchtweger op de K-jetronic te verdraaien !!
|
dat kan ook ,maar dat is niet de manier..werd vroeger ook wel gebruikt om hem koud stationair wat minder 'hobbelig' te laten lopen
K jetronic loopt bij een hoger CO percentage met huidige benzines wel weer een stuk beter..minder bonkiger ,beter oppakken ,minder abrupt terugvallen in toeren
ook kan hij dan het verschil tussen het sluiten van de extraluchtschuif en schakelen van thermotijdschakelaar beter hebben zonder bijna stil te vallen tijdens warmdraaifase..
het feitelijk arm/rijk lopen van een Kjetronic heeft vooral te maken met benzinedruk ..wat velen niet weten is dat de mengenteiler van een 1,6 op een 1,8 een wereld van verschil is
maar dat heeft hier nou niks mee te maken.
|