View Single Post
  #3  
Old 07-09-2012, 09:21
yniezink yniezink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 266
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Beste Forumleden,

Golf in kwestie:
1991
1.8 GU
KMSTAND: 153604
Pierburg 2e(e)?
Vandaag liep ik weer tegen een probleem aan waar ik sinds een half jaar om de zoveel tijd last van heb.
Kort na het starten begint de auto slecht te lopen. Hij houdt zich nog net aan de gang maar valt later uit.
Opnieuw starten, zelfde verhaal. Ik geef gas om de motor lopend te houden. Ik ga vervolgens een stuk rijden om te kijken of de situatie verbeterd. Na een paar kilometer (als de motor wat op temperatuur is) trek ik hem een keer flink door (volgas).


Vervolgens loopt de motor weer volledig normaal, trekt goed en stotrert niet. Heb hem net lateb afkoelen. Vervolgens heb ik hem gestart en laten lopen, en was het weer normaal.
Het gekke is dat ik nu een keer of 3 heb gehad, en er zit elke keer veel tijd tussen.
Het kan goed zo zijn dat de auto nu weer 2 maanden loopt als een zonnetje.

Zelf heb ik het volgende nagekeken:
alle vacuumslangen, vacuumpotjes
Slang naar rembekrachtiger
ontsteking (verdeler vast, staat van bougiekabels (11.000 km geleden vernieuwd, nog steeds goed)

Verder start de Golf altijd en in 1 keer (zoals het hoort )

Zelf verdenk de automatische choke, maar weet het niet zeker.

Waten denken jullie hiervan? Wat is een goede oplossing? Heb me georienteerd op een Weber DTML, maar heb hier nog vragen over nl.:
- montage carburateur; past alles?
- afstellen; is het zelf te doen?
- montage handmatige choke; moet ik gaan boren in mijn dashboard of kan ik dit op een andere manier oplossen?
Luchtfilter en luchtfilterhuis; Is het originele huis te behouden? Kan bijvoorbeeld een K&N of Greenfilter sportluchtfilter toegepast worden?

Als jullie adviezen hebben of jullie kennis willen delen hoor ik her graag!
en bedankt alvast voor het (gedeeltelijk) voorlezen van mijn verhaal!


Op monteren van de Weber kan ik antwoord geven.

Kan zijn dat die niet past op je voetpakking, dat die verkeerd om staat (was bij mijn 1.6 zo) Dan kun je zelf de voetpakking passend maken door de 2 gaten aan de zijkant te veranderen (nieuwe gaten boren).

Originele luchtfilterhuis past erop. Maar je kan kijken naar een ander. Staat mooier, doet verder niet zoveel.

Montage choke: In je dash zit een klepje aan de linkerkant onder. Deze kan je losschroeven en daar past je choke netjes in. Montage materiaal is aanwezig bij aanschaf van de weber.

Afstellen van de weber stelt niks voor. Is gewoon ff aan schroefje draaien is namelijk standaard al afgesteld. enige dat je meot doen is stationair toerental.
Reply With Quote