Beste Forumleden,
Golf in kwestie:
1991
1.8 GU
KMSTAND: 153604
Pierburg 2e(e)?
Vandaag liep ik weer tegen een probleem aan waar ik sinds een half jaar om de zoveel tijd last van heb.
Kort na het starten begint de auto slecht te lopen. Hij houdt zich nog net aan de gang maar valt later uit.
Opnieuw starten, zelfde verhaal. Ik geef gas om de motor lopend te houden. Ik ga vervolgens een stuk rijden om te kijken of de situatie verbeterd. Na een paar kilometer (als de motor wat op temperatuur is) trek ik hem een keer flink door (volgas).
Vervolgens loopt de motor weer volledig normaal, trekt goed en stotrert niet. Heb hem net lateb afkoelen. Vervolgens heb ik hem gestart en laten lopen, en was het weer normaal.
Het gekke is dat ik nu een keer of 3 heb gehad, en er zit elke keer veel tijd tussen.
Het kan goed zo zijn dat de auto nu weer 2 maanden loopt als een zonnetje.
Zelf heb ik het volgende nagekeken:
alle vacuumslangen, vacuumpotjes
Slang naar rembekrachtiger
ontsteking (verdeler vast, staat van bougiekabels (11.000 km geleden vernieuwd, nog steeds goed)
Verder start de Golf altijd en in 1 keer (zoals het hoort
)
Zelf verdenk de automatische choke, maar weet het niet zeker.
Waten denken jullie hiervan? Wat is een goede oplossing? Heb me georienteerd op een Weber DTML, maar heb hier nog vragen over nl.:
- montage carburateur; past alles?
- afstellen; is het zelf te doen?
- montage handmatige choke; moet ik gaan boren in mijn dashboard of kan ik dit op een andere manier oplossen?
Luchtfilter en luchtfilterhuis; Is het originele huis te behouden? Kan bijvoorbeeld een K&N of Greenfilter sportluchtfilter toegepast worden?
Als jullie adviezen hebben of jullie kennis willen delen hoor ik her graag!
en bedankt alvast voor het (gedeeltelijk) voorlezen van mijn verhaal!
Update 26 -09-12
De koppakking bleek er tussenuit te liggen.
Heb de kop eraf gehaald en meegegeven aan de revisieboer.
we hebben het volgende vervangen en gedaan:
- koppakking (echt?
)
- Cilinderkop gelast (op 5 plaatsen
)
- cilinderkop gevlakt en gewassen
- hydraulische klepstoters
- klepseals en dergelijke
- kleppen geslepen en schoongemaakt
- distributieriem (alleen de riem)
- nokkenaskeerring
- kleppendekselpakking
- inlaatspruitstukpakking
- uitlaatspruitstukpakking
- nieuwe boutjes en moertjes
- huisjes op de kop (waar de koelslangen en stekkertjes inzitten)
- thermostaathuis
- kopbouten
- nieuwe olie en koelvloeistof
Hij loopt nu weer als een zonnetje
zo mooi heeft hij nog nooit gelopen.
Er is mij echter een ding opgevallen en dat is dat de distributieriem naar buiten loopt. Hij loopt erg dicht tegen de rand en ik heb ook de indruk dat het nokkenastandwiel slingert.
Weet iemand misschien wat een oorzaak kan zijn?
ik zat zelf te denken aan de uitlijning van de poelies en tandwielen en spanrol?
Is het nog verstandig om er mee te rijden of kan ik hem beter laten staan?
De riem komt niet verder naar buiten maar hij loopt echt heel dicht op de rand. Bij de oude riem gebeurde dit niet.