View Single Post
Old 27-08-2012, 07:20
M1974 M1974 is offline
VW Addict

Welk vermogen heeft hij op de papieren staan? Er zijn namelijk verschillende 1.8 8V injectie motoren geleverd in de golf cabrio.

Mijn cabrio heeft een 1.8 8V DX motor van 112 pk. Deze is technisch helemaal in orde en goed onderhouden. Het enige dat er niet meer orgineel aan is is het RVS spaghettie spruitstuk en een inlegfilter van K&N. Een kat heeft mijn golfje niet.
Voor deze motor in mijn cabrio vind ik dat een leuk vermogen. En het rijdt ook nog lekker. Je kan er prima mee rustig mee rijden. De motor is met weinig toeren al behoorlijk krachtig. Voor een cabrio vind ik dat lekker.

Wil je meer vermogen dan krijg je al sneller zo'n "zenuwachtig" gedrag. Bij een lichter vliegwiel reageert je motor wel sneller op het gaspedaal. Hij moet al die massa immers niet rondslingeren, maar bij een cabriotoertocht vind ik dat niet fijn rijden.

Op golfcabrio.com zijn er een aantal met een 1.8 8V 2H motor rondrijden die met een scherpere nokkenas en een chip van Bolku rondrijden. En daar erg tevreden over zijn.

Gebruik voor meer informatie over 8V tuning hier ook eens de zoekfunctie. De vragen die jij hebt zijn al ontzettend vaak voorbij gekomen.
Reply With Quote