![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
21-08-2012, 10:48
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Bora 1.9TDI 'emission workshop' storing
Hallo allemaal
Ik heb een vw bora 1.9tdi 100pk van 2004 motorcode was ATD dacht ik en ik heb het volgende probleem:
De boordcomputer gaf de storing 'emission workshop'. Ik ben ermee naar de dealer gereden en deze is uitgelezen. Het volgende hebben ze gedaan. Het lampje is uit al ik hem terugkrijg van de garage en een aantal km later brandt het terug...
1ste maal in de garage
- foutcode op de egr klep
- instellingen waren weg, deze teruggezet en weer rijden
2de maal in de garage
- zelfde foutcode
- verder gaan zoeken waren er kabels open in de motorruimte en daar zijn nieuwe stukken ingesoldeerd en weer rijden
3de maal in de garage want het lampje brand weer
- geen foutcode lampje brande toch
- alles getest volgens de garage onderdruk, hoeveel de klep doorlaat, sensoren nagekeken, ...
- alles proper gemaakt en gereset dat het lampje terug uit was
4e en 5e keer
-lampje brande terug zonder foutcode
- 2 keren een nieuwe egr klep gestoken
6de keer
- plaatje met een gat van 14mm voor de klep gestoken zodat er zeker niet teveel doorkomt toch gaat het lampje terug branden. Ze waren bij de dealer zeker dat het opgelost was want ze waren er zelf 20 km mee gaan rijden. Ik vertrek ermee na 5km brande het lampje al terug...
7e keer
nu staat de auto al een week in de garage en deze hebben gecommuniceert met vw brussel en al de testen die vw brussel voorsteld hebben ze uitgevoerd en zijn allemaal goed toch gaat het lampje nog steeds branden...
De klep volledig afgesloten met een dicht plaatje en de melding blijft terugkomen.
Nu gaan ze nog proberen met een nieuwe luchtmassa meter vandaag maar ik heb er weinig hoop in dat het opgelost gaat zijn...
Heeft iemand hetzelde probleem meegemaakt of weet een oplossing?
Heb al gehoord van de klep gwn af te sluiten en dan blijft het lampje wel altijd branden maar dit lampje staat ook nog voor andere foutmeldingen dan die van de egr klep.
Weet iemand soms wat de andere foutmeldingen zijn die het lampje aangeeft?
Welke problemen er dan zijn?
en of het kwaad kan om met het lampje aan verder te rijden?
Ik ben die van de garage meer dan beu al 3 weken men auto kwijt en houd me vast voor het factuur...
Alvast bedankt
Mvg Joris
|