Thread: Mk1-17
View Single Post
Old 17-08-2012, 16:24
MK1-17 MK1-17 is offline
Forum Newbee

Default Mk1-17

Hallo Volksforum,

Na hier al vele uren leesplezier beleefd te hebben,
heb ik mij gisteren een Golfje 1 aangeschaft.

Ter gelegenheid van dit heuglijk feit, mij nu dan ook maar eens aanmelden, aangezien de kans meer dan groot is dat ik af en toe jullie tips en hulp zal kunnen gebruiken.

Regel 1 : gebruik de zoek functie :p,

Goed, ik ben een prille 30er, uit de omgeving van het Gentse.

Had bij een kennis een golfje 1 zien staan in zijn tuin, en dan maar besloten om dit te kopen.

Aanvankelijk dit golfje gekocht, omdat ik dacht dat hij van het magische jaar 82 was.

Nu blijkt echter dat hij van 80 is.

Het is dus een Golf 1 GLS, september 1980, ik zal de kleurcode hier eens opzoeken, want je hebt marsrood en nog een ander rood heb ik ondertussen gezien.

Het beestje heeft klapraampjes, GTI lipje, mistlampen vooraan, en pinkers aan de zijkant.

Dit is normaal niet het geval bij een Golfje 1, echter, is het een model met trekhaak, en dan waren richtingaanwijzers blijkbaar verplicht.

Door hem te wassen pas opgemerkt dat hij eigenlijk bruin getinte ramen heeft.

Het zal wel geen officiƫle term zijn, maar laat het ons een "yardfind" noemen, aangezien ik hem ergens in een hof gevonden heb

Hieronder enkele fototjes van hoe ik hem gevonden heb, en hoe hij er uitziet na wat water een zeep.

Onder een boom, in de tuin :

Gisteren het beestje naar huis getrokken , en nog mooi onder de camouflage :

Het "uitzicht" langs binnen :

En dan een beetje gewassen, lelijke hoezen er afgehaald, enz, ...

En echt grote opkuisbeurt volgt nog, maar 't was mij echt veel te warm vandaag :

Groetjes, en jullie horen zeker nog van mij, want het golfje draait momenteel niet, ...
Reply With Quote