![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
17-08-2012, 08:36
|
Forum regular
|
|
Join Date: Aug 2012
Posts: 59
|
|
Quote:
Originally Posted by fcapri
als je auto op loodvrij kan rijden, dan kunnen je kleppen ook tegen LPG.
amerikaanse wagens zijn van rond de jaren 70 al voorzien met geharde klepzittingen, in europa is dit rond de jaren 80 gebeurd.
|
Ik heb exact dat verhaal inderdaad gehoord van een LPG-boer, maar wilde het ook heel graag horen van iemand die me niet een installatie probeert te verkopen
De laatste die ik sprak leek het reƫelst; hij vertelde dat bij VW/Audi blokken van die leeftijd zelfs de flash-lube (voor het extra smeren van kleppen) niet nodig is omdat ze kwalitatief al erg goed waren in die tijd.
Quote:
......
bij een oude mechanische injectie moet je ook opletten met backfires. sommige autos gaan direct kapot als de mechanische injectie 1 backfire krijgt van de LPG installatie.
|
Ik heb de K-Jetronic uitvoering. Dat is idd een mechanische injectie. Zou het mogelijk zijn om inderdaad de injectors te vervangen door LPI-injectors en het hele benzine gedeelte er uit te slopen? Of moet je dan perse een Lambda sonde en computer hebben? Is die computer later in te bouwen? Of zijn er LPG installaties met een computer?
Het liefst koop ik een systeem wat goed, betrouwbaar en degelijk is, en dan gaat het hele benzine-systeem in de opslag... ![Cool](http://volksforum.com/forum/images/smilies/cool.gif)
|