16-08-2012, 22:56
|
No personal life
|
|
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
|
|
Quote:
Originally Posted by gtipower
nu is deze motor nog standaard 1600 van 1970 met dubbele cabrurateurs
maar als ik zie wat een cilinder set kost naar bijv 2276cc voor 250e maar goed ook ik snap dat het daar niet bij blijft
|
Met alleen andere clinders kom je echt niet aan 2276cc, daar heb je ook een andere krukas voor nodig.
Een goede revisie begint bij het laten controleren van het carter en deze eventueel te laten lijnboren en laten cotteren voor de grotere cilinders.
Daarnaast ook de koppen controleren op scheuren, reviseren en laten cotteren voor grotere cilinders.
Krukas balanceren, slijpen, drijfstangen reviseren en uitwegen.
Etc. etc.
Voor onderdelen heb je veel keus, paruzzi, hotrod, ahnendorf etc allemaal leveranciers van delen. Er is echter erg veel keuze en rommel te koop. Ga voor goede duitse kwaliteit zoals victor reinz.
Wil je een betrouwbaar snel blok is het verstandig deze door een goede kever tuner te laten bouwen. Een goed snel blok kost al snel minimaal 5000 euro compleet inclusief carburateurs, uitlaat etc..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
|