View Single Post
  #6  
Old 16-08-2012, 06:51
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

laag bedrag, laag bedrag...
t zijn wel al verdikke oude wagens hé. als ze 1500€ vragen voor een golf 2 van 24jaar, hoeveel moeten ze dan nog vragen voor een golf 3 van 19jaar? en hoeveel voor een golf 4 van 14jaar?
er is nog veel aanbod voor die autos, t zijn oerdegelijke bakken die golf mk2's, maar economisch hebben ze geen waarde meer.

mijn golf heb ik 2jaar terug voor 200€ gekocht, een 1.6D van 1988. heb er zelf 2plaatjes in gelast (was in principe voor een jaar gekeurd, maarja, beter fixen), heb ondertussen een wiellager moeten vervangen, radiator en waterpomp ook (lekte water maar reed nog goed rond, heb een half jaar met lekkend water gereden), de chauffage die kapot gegaan is en de remblokjes eens vervangen.
heb die gekocht met 361 000km en defecte kilometerteller , heb de teller gefixed (1 asje vastlijmen) en die staat nu vrolijk op 410 000km.

ik zocht een degelijke auto met onverwoestbare motor, carosserie die beetje roestbestendig is, liefst belastingsvrij en alle onderdelen nog goed te vinden. kom je vanzelf bij een golf 2 uit. de mk3 zijn ook leuke autos maar roesten mij te snel.
dus als je deze koopt voor 500€, en je moet het komende jaar een waterpomp vervangen (45€), radiator (30€), wiellager (steek gewoon een 2de hands veerpoot erin, is goedkoper), en eventueel een andere carburator... dan ben je nog steeds goed af. ik vind het geen absurd lage prijs, t is ook maar een 1.3. een gti of G60 zal iets meer gaan
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote