Kijk eens in de SSP 11, die ik je eerder gaf.. is erg leerzaam
Ik denk dat stotteren van een motor vooral komt door een te rijk mengsel.. armer mengsel verbrand gewoon warmer en waarschijnlijk mis je vermogen.
Daarom denk ik dat de "Zusatzluftschieber" het niet is.
De onderdelen die dus voor "Anreichung" zorgen, kunnen het probleem veroorzaken.
Zo als je in de SSP ziet, heb je nog een "Warmlaufregler". Die zorgt voor een verhoogde inpuitdruk (=meer brandstof = rijker mengsel). Als ik de plaatjes zie, kan ik me best voorstellen dat het kapot gaat na 20 jaar...
en dan heb je nog een koudestart-injector, welke aangestuurd wordt door een termo-tijd-schakelaar. Stel, die schakelaar is op zo een manier kapot, dat die injector altijd open blijft?
Nu ik het zo schrijf, bedenk ik een mogelijke proef:
laat de auto een beetje warm draaien en koppel de koude start injector los? Kijken wat er gebeurt
EDIT: ik bedenk me net dat er een nieuwer systeem op kan zitten dan in SSP 11 beschreven is.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_95.PDF