Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
|
de capri mk2-3 bestaat in 1.3 - 1.6 - 1.6S - 2.0S - 2.0S V6 - 2.3S V6 - 2.8i (en een paar 2.8 turbo tickfords, getuned door tickford dus) - 3.0S V6 en een 50tal capris die getuned werden door een ondertussen failiette firma met een 5.0V8 mustang blok erin.
dus de snelste S zal wel de 3.0S zijn, diegene die ik ook heb
. standaard 136pk, maar met 3 carbs erop en de wielkastverbreders (de Xpack) had die 175pk. en masaaaaal veel koppel.
de 3.0 kan je makkelijk tunen tot 3.4L V6 met stukken die je in england makkelijk vind. 240Pk atmosferisch is haalbaar
en dan zit je al dicht tegen de 250pk die de V8 haalt
in belgie zo een golf met r32 bouwen zal niet legaal kunnen en bij de keuring gaan ze echt wel weten dat een golf 2 niet met R32 van fabriek is geleverd. ombouwen naar GTD is het minst opvallen, maar de turbo gaan ze toch snel zien zitten (charger zou kunnen, die zien eruit als dynamo's).
daarom dat ik ook die capri 3.0 wou hebben. als ik daar aan tune, en de keuring zaagt, kan ik altijd zeggen dat dit van fabriek zo was. zoveel 3.0 rijden er in belgie niet rond, dus de kans dat ze ooit al ene hebben gezien in de keuring is klein
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be