06-08-2012, 21:15
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
|
|
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dat Pierburg nummer levert toch echt een solenoid klep op, maar ik neem aan dat je de secundair luchtpomp bedoelt? Die pompt bij koude motor wat extra lucht naar binnen om de vullingsgraad te verhogen en te zorgen dat alle brandstof verbrand en je kat sneller warm is, betekent dat je auto sneller na een koude start een lage emissie heeft. Afkoppelen niet aan te raden ivb met anticiperen van ECU hierop.
|
Het is inderdaad een pomp, heb er een slang af gehad en blaast flink lucht, maar dat nummer staat er toch echt op. Zou er dan een klep op de pomp zitten.
Misschien een domme vraag maar hebben alle golf 4's deze pomp of alleen de 2.3v5??
En wat het beste hier aan te doen. Vind t zo raar dat hij na 2 of 3 keer starten niet meer pompt.
|