Nou het is een FEIT
De motor swap/conversion is "klaar"
Na veel denken over watvoor motor erin moest G60,V5,1.8T ben ik blijven steken op de R32 motor dus na veel zoeken een paar gevonden want wou beslist een Mk4 BFH R32 motor en die bleken zeldzaam(maar 5000 van gemaakt)
Diegene die het is geworden lag ook nog bij een verre kennis van vroeger dus ikke was blij
Alles kompleet erbij:
Motor
Aandrijfassen
Ecu
Kabelbomen enz enz
Dus de 1.6 er snel uit
ook wel een beetje zielig want motortje reed geweldig zelfs met 350000 op de teller
Maar ja je kan niet alles
dus meteen verkocht aan 2 marrokaanse gasten die kwamen in een Ford Fiesta en vroeger of dat ging passen om mee te nemen hahaha
ik zei tuurlijk dus met de takel achterin de Fiesta gedumpt
En toen begon het bouwen en toch kan je het niet laten als je ervoor zit om te denken wat kan ik cleanen enz
Maar toch maar besloten om het gewoon eerst RDW klaar te maken.
Dus meteen begonnen en er zijn toch veel verschillen nog tussen Mk4's :shock:
Schakelhuis omgezet van stok naar kabels en pedalen omgezet ivm electrisch gaspedaal enz.
Motor erin gebouwd met de goede motorsteunen,kabelboom erin gelegd en de orginele Katalysator eronder gebouwd pastte ook niet meteen moest worden ingekort en toen de Milltek eronder
Veel nieuwe onderdelen gekocht heel vaak bij de VWdealer geweest
zoals waterpotje enz katsjing
Nou de kabelboom moest nog aangepast worden want is geen plug&play met de stekkers
Dus de Mk4 moest naar mijn maatje Bas Roozendaal THE CABLEGUY :tu:
Trailer truckje geleend van een maatje van mij en op naar Bas.
De gehele dag bezig geweest met zn 2 ik naar huis en hij nog 2dagen alles nagekeken en gemaakt en toen kreeg ik het foontje ze liep
Meteen opgehaalt en naar huis ermee en OPBOUWEEEEEN
Ecu vrijgemaakt van startblokkering en de laatste 2 lambda's en meteen gechipt naar meer Pk's
En nu staat ze klaar voor de RDW
nog ff wegen enz en dan gaan we kijken hoe en wat
Moet alleen alles nog ff schoonmaken EINDELIJK
en moet nog zo een zwarte kap om de motor hebben.