Quote:
Originally Posted by vwjohnny
als je hem uitlaat rollen zonder brandstof dan zal hij bij het stoplicht nooit meer aanslaan omdat er dan allemaal lucht in de brandstofleidingen zit. en een diesel heeft een lucht vrij systeem nodig om te kunnen draaien
|
hoe kan er dan lucht in de leidingen komen? als je de toevoer van de pomp afsluit, dan spuit de pomp ook niks meer in. in principe als je gas loslaat spuit de pomp ook niks meer in, afremmen op motor. aangezien het een gesloten circuit is, kan er ook nergens lucht inkomen.
als ik aan het uitbollen ben, druk ik ook de koppeling in, en dan verbruik de motor ook weer brandstof voor stationair te draaien. als ik die ingekoppeld laat, remt die teveel af op de motor en verlies ik weer snelheid.
als ik uitbol aan een rood licht, dan van het moment het groen wordt, zet ik in versnelling, laat de koppeling opkomen en de motor slaat vanzelf aan. de startmotor heeft er geen last van want gebruik die niet.
een startmotor verslijt eerder door de ouderdom, dan van slijtage. een autostartmotor wordt vaak gebruikt als electromotor voor electrische fietsen/karts, dus die kunnen wel ff draaien voor ze versleten zijn.
als ik de auto voor het werk gebruik, dan rijd ik 1400km/week. dit is rond de 6000-7000km/maand.
als mijn auto 4liter verbruikt, ben ik 240-280liter kwijt
als mijn auto 3.5liter verbruikt, ben ik 210-245liter kwijt. een besparing van 40-50€/maand. Tenzij men starter elke 2maand zou kapot gaan, denk ik dat het wel zal meevallen. ik vermoed dat mijn contactslot eerder zal sneuvelen dan de starter :-) . daarbij blijft dat VW golf2 onderdelen nog masaal te vinden zijn en de prijs nog goed meevalt.
eigenlijk zou ik mijn golf hybride moeten kunnen maken, aangedreven op de achterwielen. dan rijd je electrisch rond, en als je lange afstanden doet, de dieselmotor mee starten om de accus op te laden. ik rijd namelijk 120km autosnelweg voor mijn werk, en dan 10km binnendoor. die laatste 10km zou ik makkelijker electrisch kunnen