View Single Post
  #1  
Old 05-08-2012, 20:51
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default start stop systeem

is hier iemand die meer info heeft over het start stop systeem dat vroegers als optie beschikbaar was op de golf 2.

om het verbruik verder te drukken draai ik aan de lichten de motor af om brandstof te besparen en dit boekt zeker resultaat.

toen ik vroeger de auto gebruikte om dagelijks naar het station te rijden en terug, en hierbij veel aan de lichten stilsta, had ik een verbruik van rond de 5liter in stad.

nu dat ik veel autosnelweg deed naar het werk toe, heb ik mjn verbruik van lange afstand naar een record van 3,43L/100km gekregen.

sinds 4weken rijd ik nu weer met de trein en wordt de golf dus weer gebruikt voor korte stadritjes naar het station of winkelen.
nadat ik een paar weken het starten en stoppen hebt gebruikt aan de lichten, merk ik nu op dat mijn stadsverbruik slechts 3,78L/100km is gemeten over 2300km rijden
http://www.spritmonitor.de/en/detail/501566.html

nu zal het niet bevoorderlijk zijn voor het contactslot om zoveel aan en uit te draaien en ben ik van plan 2 schakelaars in te bouwen. eentje op de brandstofpomp zijn 12V (diesel), en dan een parallelschakeling aan de starter met een drukknop. zodoende kan ik al rijdend de brandstof stilleggen om de motor 100% zeker zonder brandstof te laten uitbollen, en een drukknop om snel aan de lichten weer te starten.
dit zou ik dan later uitbreiden met electronica die detecteerd als ik de auto in versnelling zet, met de handrem af EN stilstaande motor, dat hij zelf zou starten als neutraal is ingedrukt.

maar vroeg me hierbij af hoe de start stop origineel van VW destijds werkte. misschien kan ik daar wel iets mee verder
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote