View Single Post
Old 05-08-2012, 10:28
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Area51
Dat is één mogelijkheid, een andere mogelijkheid is dat het rekeningrijden weer van stal wordt gehaald.

Dan betaal ik nog liever belasting, Alain.
Het idee dat ik mijn kilometers moet verantwoorden staat mij niet aan.
Jijzelf zou dan bijvoorbeeld in Nederland kilometers moeten verantwoorden die je op vakantie in het buitenland maakt, eventueel bovenop de wegenvignetten of peages.

Het probleem is naar twee kanten scheef, in de ons omringende landen is de wegenbelasting veel lager, wij hebben voor auto's vrijwel de hoogste belasting van Europa.Ook kennen allerlei buurlanden vrijstelling voor oldtimers. Hoe vaak staat er in Duitsland steuerfrei in de koptekst van een advertentie? Of in Zweden skattefri?... Omdat het betalen van een redelijke belasting niet zo erg is, misschien?

Aan de andere kant is het zo dat de vrijstelling ooit in het leven geroepen is om oude auto's als industrieel erfgoed te kunnen bewaren (alle dromers die in dit soort topics roepen dat vrijstelling er is omdat er over deze auto's lang genoeg betaald is, welterusten verder).Wie kan mij met droge ogen verklaren dat een Mercedes W124, W201 of zelfs een Golf2 aangemerkt kan worden als industieel erfgoed? Geen van dit soort auto's heeft de bakens verzet in de historie.
Ik ga ervan uit dat mijn vriendenkring zojuist flink geslonken is, maar misschien moesten we onze koppen maar eens uit het zand trekken.