Quote:
Originally Posted by De Pul
Er gaan hier 2 dingen mis.de boring van een 1.8 en 2.0 is verschillend,en daarmee ook de pakking,dat is 1.ten 2de de afstandsbusjes moeten op de juiste maat gebracht worden,om de klepspeling te genereren.dit is niet zo simpel als ik het nu typ,en zeker geen werk voor een amateur.
|
boring van de pakking is 82.5 mm , boring van de blok is ook 82.5 mm
wat opteren jullie ? dichting gaan halen van een 2.0 8v ? en mechanische nokvolgers ipv die competie volgers ?
ik heb nog de oude nokvolgers liggen maar deze z'n wel zo goed als voor de vuilbak , maar ik kan ze eens monteren om te kijken of dat er al op betert .
die nokvolgers die ik gekocht had wist ik niet eens dat het vaste volgers waren , ik had gehoopt op mechanische nokvolgers . ( dus een miskoop van een paar honderd euro's )
specs van de nokkenas .
Nokkenas Kent Cams GS2K
Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm
Nokkenas lift : 10.94 mm
Kleplift inlaat : 10.64 mm
Kleplift uitlaat: 10.59 mm
Duur inlaat/uitlaat : 290°
Timing figuren: 35/75 75/35
Inlaat timing @ volledig kleplift : 110°
V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm
Kleplift inlaat 1.88mm
hopelijk weten jullie raad , want ik zou graag de motor eens horen draaien .
edit : Net gekeken op spesso : en voor de 2E raden ze een 83.5 mm pakking aan . dus zal ik een nieuwe pakking bestellen .