26-07-2012, 14:45
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Nieuwe autosleutel nodig
Ik heb een nieuwe autosleutel nodig voor mijn Golf IV met cv op afstandsbediening. Dit zat er standaard al in, de golf komt uit '98.
Voor degene die zin hebben in het hele verhaal:
Gisteren was ik vrij en mijn vriendin ook, we wonen in Heerenveen, Friesland.
Met het mooie weer was mijn idee naar Scheveningen gaan op het strand. Vervolgens gebeurde het volgende. Na een zeer leuke dag zwemmen en zonnen kwamen we er achter dat de autosleutels vermist/gestolen zijn. Na 3 uren gezocht te hebben op het strand in het gebied waar wij waren konden we de sleutel NERGENS vinden. We gingen naar de politie bij Scheveningen en deze kon ons niet helpen met ons verhaal. Ze zeiden probeer met de trein mee te gaan vraag de conducteur.
Op het centraal station in Den Haag konden we niet mee met de trein de conducteur deed gigantisch moeilijk terwijl we al het bewijs hadden dat we de waarheid sproken. Onze portemonnees, geld, identificatie, telefoons en mijn shirt lag allemaal in de auto.
Ik liep om half 11 op centraal station in alleen een zwembroek rond, me vriendin had wel kleding aan.
Na de weigering van de conducteur weer 1,8 kilometer gelopen naar het politiebureau van Den Haag zelf.
Hier bij de noodoproep knop ons verhaal gedaan en toen kwam er een jonge agent buiten die uren lang alles op alles heeft gezet om ons te helpen! Mijn ouders op vakantie, die van me vriendin op vakantie, vriendinnen en kennissen onbereikbaar. De vrienden die wel bereikbaar waren in Nederland waren zwaar bezopen dus konden ons ook niet ophalen, de politie had een brief voor ons gemaakt om met de trein te reizen maar de treinen reden inmiddels al niet meer.
De laatste optie was de auto openbreken zo dat we bij onze gegevens konden en telefoons om vervolgens als nog iets te kunnen.
De auto was uiteindelijk schade vrij opengebroken, en we konden bij onze gegevens.
Het zat werkelijk niet mee een vriend van mij wilde van uit culemborg naar Heerenveen de reserve sleutel ophalen en vervolgens deze brengen. Wordt ik een 3 kwartier later gebeld sorry ik heb pech onderweg allemaal rook uit de motorkap en een gekke tik in de motor, ik denk niet dat ik het haal tot Heerenveen en ook nog naar Scheveningen. Vervolgens de minst bezopen vriend gebeld en die zei ik kom morgen ochtend alleen heb zo veel op dus ik zal moeite hebben met wakker worden. Helaas onbereikbaar, uiteindelijk toch dankzij een vriend die de derde sleutel ophaalde en vandaag met de trein kwam naar huis kunnen rijden.
Ben nu NET thuis nu ik dit type.
Iemand advies over de sleutel!? Wat een dag! Gewoon in de auto geslapen op het parkeerterrein.
|