View Single Post
Old 26-07-2012, 07:34
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru

Tijdje terug weer Kenny, ik ga ze er ook op maken van de vakantie!
Als ik jou was zal ik eerst een boek bestellen op ebay: "How to build and powertune weber en dellorto"
Daar staat gelijk in welk type carburateur je moet proberen te vinden, er zijn namelijk universele en modellen die specifiek voor met name Alfa Romeo gemaakt zijn. De universele schijnen makkelijker af te stellen te zijn, maar ik heb mijne nog niet erop zitten dus kan daar niks over zeggen. Ik heb het op de moeilijke manier gedaan volgens velen, met Alfa Dellorto's van een 2 liter. We zullen het zien
Wat ik wel eerst ga doen is een lambdasonde in de uitlaat plaatsen, zodat ik een beeld krijg van het brandstofmengsel.

Als je tweedehands carburateurs gaat kopen, let er dan op dat alle interne en externe onderdelen aanwezig zijn, losse schroefjes en dergelijke zijn aardig geprijsd. Houd er rekening mee dat je sowieso nieuwe pakkingen moet plaatsten en nieuwe vlotternaalden, want die dingen zien over het algemeen geen onderhoud en zijn op leeftijd

Ik laat je mijn bevindingen wel horen! Mijn lambdasonde is een Innovate LC-1, eerst wou ik een zelfbouwkit van Tech-Edge kopen, maar die zijn nog steeds niet leverbaar, ze hebben tijd tekort schijnt het...

Stuur anders ff een PM, stuur ik wat foto's van wat ik al heb
Reply With Quote