View Single Post
  #3  
Old 14-07-2012, 19:41
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Onder je dash (links van het stuur en boven de zekeringkast) zit een massa punt.

Als jij het oude zekeringskastje nog heb (zekeringen met een kopje boven en onder) kan er intern een doorbranding zitten van de brandstofpomp relais, waardoor je af en toe vreemde overslag heb.

Lichtschakelaar kan een probleem zijn, en ook je alarmlicht schakelaar.

Stationeer draaien kun je regelen met de koperen stelschroef op de smoorkleppen (zit achter op het smoorkleppenhuis) Als het o-ringetje hierin slecht is dan is het onmogelijk om een goede afstelling te krijgen.

Bij een draaiende motor en dan lichtjes met remreiniger spuiten aan de achterzijde, en je merkt dat het toerental veranderd dan heb je daar dus een valselucht aanzuiging.

Hoe is je remdruk? De terugslagklep kan slecht werken in het bochtje of er kan een slangetje ingescheurd zijn.

Gehele inlaattraject controleren op luchtdichtheid.

Koudestartsproeier nakijken.

Thermotijdschakelaar nakijken/doormeten.

Warmdraairegelaar doormeten.

Brandstofdruk meten.

Tempmeter in het maximum duidt op een verbinding met massa, dus bekabeling nakijken.

Koelvin wordt geschakeld door de sensor in je radiator, bij te weinig koelvloeistof in je reservoir heb(er vanuit gaant dat je de oude geintergreerde overstort heb) dan gaat je koelvin ook niet aan. Als je de stekkerpolen los neemt en deze met elkaar verbindt dan moet de koelvin draaien, doet de dat niet dan kan er een zekering gesprongen zijn of de motor van de koelvin is defect.

Leuk zondagje aan het werk :-)
Reply With Quote