View Single Post
  #8  
Old 05-07-2012, 09:59
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by Boppert
Zollie;ik heb er ook al aan zitten denken om zelf te gaan ombouwen, maar ik weet niet of mijn technische kennis zover is dat ik het zelf zou kunnen, heb hier op het forum al verschillende topics bekeken maar kan niet echt iets vinden waar je zoal tegenaan kunt lopen en deze als 'leek' makkelijk op kunt lossen.
Staan op internet nog enkele gestrande projecten van ombouw.
Weet je toevallig hoeveel werk het bij de RDW zit om zoiets om te keuren? want je moet kunnen aantonen dat de dieselmotor 'legaal' is en niet van een gejatte auto, of weet je zo een topic waar dit precies staat uitgelegd? alvast bedankt.



Je moet natuurlijk ooit beginnen je technische vaardigheden op te krikken, zeker als je begint aan oude wagens. Heb je zo'n ombouw eenmaal gedaan dan weet je in elk geval hoe alles zit, die kennis is nooit weg
In principe als je 2 werkende wagens hebt staan is de ombouw een eitje, motor, bedrading en brandstof wisselen, en je bent klaar!

Mijn ervaring bij RDW is erg ontspannen, ik ben er meermaals geweest voor brandstof-omkeuring. Dan gewoon het kenteken roepen van de wagen waar het blok uit komt, weten ze genoeg.
Andere wagen was duitse benzine, in een keer op kenteken en diesel, ze vroegen niet eens waar het blok vandaan kwam
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius