View Single Post
Old 01-07-2012, 22:46
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic

Kan even geen diy met foto's vinden, maar zal het even beschrijven voor je. Het is een tijd geleden dat ik mijn middenconsole eruit heb gehaald, dus let even goed op of je geen schroeven/ onderdelen vergeet of mist.
Om de middenconsole moet je wat plastic onderdelen die ernaast zitten weg halen. Niet heel complex, gewoon even goed opletten dat je geen schroefje mist. Je begint bij je dashboardkastje. Onderaan zitten een par schroeven die je los haalt. als je het dashboard kastje open maakt zitten er nog enkele schroeven die je los moet halen. Het volgende weet ik niet meer zeker, maar als je je portier open doet zit er aan de zijkant van je dashboard een afdekplaatje. hierachter zit geloof ik ook nog een schroef. Als je deze allemaal los hebt kan je je dashboardkastje eruit halen.
Vervolgens ga je naar de bestuurderszijde. onder je stuurwiel haal je 3 afdekplaten los. Ook hier weer moet je (geloof ik) het afdekplaatje waar ze zekeringen in zitten los halen om een schroef los te halen.
Nu zal je zien dat er aan beide kanten van je middenconsole nog een plastic afdekplaat zit. Er zijn nu echter een aantal schroeven zichtbaar om de plaat los te halen. Het is niet noodakelijk om die afdekplaat weg te halen, die loopt namelijk helemaal door naar je handrem en het verwijderen eran is wat lastig. Gewoon het deel los schroeven naast je radio en deze VOORZICHTIG opzij buigen. Niet te ruw want dan kan die inscheuren bij je asbak.
Nu komen er wat schroefje aan de zijkant van je console tevoorschijn. Deze loshalen (stuk of 8 10) en je kan het deel er in zijn geheel uit halen!

Hopelijk zo duidelijk. Als ik nog wat foto's kan vinden zal ik ze later nog even plaatsen. Het is niet heel moeilijk, gewoon even rustig de tijd voor nemen.

Alle schroeven zijn overigens Torx en hebben allemaal dezelfde maat.

Veel plezier met het inbouwen van je bekerhouder!
Reply With Quote