Het is dan nog lang geen winter, de zomer is ook nog niet echt begonnen, maar toch heb ik na de Passat van afgelopen winter vandaag een nieuwe pekel cruiser aangeschaft.
Deze keer geen aftrap acties zoals bij de Passat, maar een projectje 'ala Corrado' maar dan wat meer budget.
Maar even voor de duidelijkheid, het gaat hier dus om een Volkswagen Golf Mk3 1.8 van het bouwjaar 96' met een Amerikaanse afkomst. In '97 geimporteerd en naar mijn weten, op de verlaging na, nog zo goed als origineel. De Golf heeft 185.000 km gelopen tot op heden en is uitgevoerd met airco en centrale vergrendeling. Voor de rest helemaal kaal.
Lekker handig dus ook, airco in een pekel cruiser.
Voor sommige van hier waarschijnlijk wel een bekende auto. De US is voor mij namelijk van mede-forumlid StefR geweest. Hij heeft ook het Jetta front geplaatst en de schroefset.
Stef heeft er al een zeer leuke auto van gemaakt. Al heb ik er natuurlijk nog wat plannen mee.
- Nieuwe APK
- Nieuwe koppeling, deze is bijna aan zijn einde.
- GTI interieur plaatsen. Dit zit namelijk niet lekker naar mijn mening.
- Ander stuur monteren.
- Andere wielen, iets in de trend van Borbet A. Als het maar breed is. :mrgreen:
- Side markers vervangen voor de oranje versie.
- Nieuwe dummy's plaatsen en oranje knippers.
- Grondige poetsbeurt geven.
- Kleine dingen aanpakken zoals tankklepje afstellen, kentekenbak achter vast zetten, comfort sluiting maken enz.
Het is dan dus ook de bedoeling dat dit een blijvertje wordt. Dus voortaan elke winter cruisen in de Golf en in de zomers in de Corrado. En misschien dat de US op den duur wel een daily wordt.