View Single Post
Old 30-06-2012, 20:05
wizardnl wizardnl is offline
Forum Newbee

Unhappy versnellingsbak vervangen. probleem met achteruit versnelling?

Beste Forum leden,

Wellicht kunnen jullie mij helpen.Ik heb een Seat ibiza 1.9 TDI (atd motor) waarbij versnellingsbak problemen gaf. Hierdoor heb ik vandaag een andere bak (2e hands 112K gelopen) laten monteren. aangezien de bak eraf moest heb ik direct de koppeling (luk) vervangen (drukgroep,lager en koppelingsplaat).

Nu komt het probleem. de auto schakelt prima, van 1 t/m 5 heb ik geen probleem alles loopt soepel.

Wanneer ik achteruit wil gaat het fout, Wanneer ik de bak in z'n achteruit zet en de koppeling laat opkomen schiet hij wel in z'n achteruit maar lijkt erop dat de tandwielen niet goed in elkaar schakelen hierdoor "hakt" de auto naar achteren en lijkt hij over de tanden heen te schieten. net of de tandwielen half op elkaar zitten. dus of hij niet volledig in z'n achteruit schakelt. aan de pook kant voelt dit wel zo.

Kan het zijn dat de achteruit ingesteld moet worden? of zou het toch de bak zijn? ik heb garantie op de bak dus in het slechtste geval zou ik hem kunnen omruilen echter moet ik dan weer extra kosten maken. wellicht hebben jullie een oplossing
Reply With Quote