27-06-2012, 13:31
|
VW Addict
|
|
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
|
|
Nu heb ik wat vragen voor jullie:
-Als dit betere performance geeft én voor een beter verbruik zorgt, waarom komt die dan niet zo uit de fabriek?
Alle auto's komen uit de fabriek met een standaard motormanagement. Dit is zo afgesteld dat alle auto's de opgegeven waardes wel halen en dat er zeker geen schade kan ontstaan aan de motor. Ze spelen op Safe.
-Ga je die 13 pk verschil überhaupt merken?
13PK zul je wel merken, maar de vraag is of je die 13 pk wel haalt met zo een standaard getunede chip. Ik heb op rollenbankdagen al veel jongens gezien met chips die terleurgesteld waren.
-Zitten er nog nadelen aan? Bijvoorbeeld dat de auto nerveuzer wordt o.i.d.?
Bij alleen een chip zal dat wel meevallen. Met een chip (op maat) regel je de auto eigenlijk alleen fijn af (juiste hoeveelheid brandstof, optimaler lucht/benzine mengsel. Hierdoor kan hij iets meer vermogen krijgen en toch ook zuiniger worden.
-Zijn er betere manieren om wat meer performance uit mijn auto te halen dan chiptunen?
Er zijn vele manieren om meer performance uit je auto te halen. Je kunt natuurlijk heel je 2.0 8V blok tunen met nokkenassen, bewerkte kop, andere injectie, gasklephuizen, turbo's, compressoren, enz,enz,enz
Niet alles is even betrouwbaar als je er meer vermogen uit haalt en wil je een ombouw goed doen dan gaat er stiekem (heel) veel geld inzitten. Als het een hobby auto is dan kan dat. maar zelfs dan zou ik een andere motor die standaard al veel meer vermogen heeft overwegen.
Als het je om een daily te doen is die vooral lekker vlot moet rijden, dan zou ik een andere auto zoeken die standaard al meer vermogen heeft, of gewoon deze houden. Voor dagelijks vervoer lijkt me dit vlot genoeg.
|