View Single Post
  #14  
Old 26-06-2012, 23:30
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
Default

Bedankt voor het meedenken.

Sproeiers en dergelijke heb ik niets aan veranderd.
Ik heb er vandaag nog remreiniger in gespoten, en had wel de indruk dat hij wat sneller starte. Hij bleef trouwens ook draaien, zij het wel enkel op choke. (Dit was ik nog vergeten te vermelden.)

Alleen rookte hij veel te zwart, immens staan pruttelen en 'scheten laten', wat er allemaal op duidt dat hij veel te rijk staat. Hij was ook totaal niet in staat om te rijden, daar draaide hij veel te beroerd voor.

Ik ben dus wel zeker dat de carburator benzine krijgt. Ik heb dan de luchtschroef van de carburator dan eens 2 toeren opengezet, zo staat het in de how-to toch als basisinstelling aangegeven. Hij bleek ook zeker meer dan 10 toeren open te staan. Verklaart allemaal al redelijk veel.

Ook heb ik dan nog eens geprobeerd om mijn ontsteking nog eens behoorlijk af te stellen. Dit door gebruik te maken van een lampje die ik aan mijn bobijn aangesloten had, en dan de stroomverdeler gaan verdraaien tot op het moment dat het lampje uitgaat. (Je kent het truukje wss wel?) Alleen ging het lampje op geen enkel moment uit, wat het wel deed was op de ene plaats feller branden, en dan tijdens het verdraaien plots weer minder fel branden. Dit is volgens mij toch ook niet normaal?

Na mijn ontsteking dan maar terug te zetten zoals ze stond wou hij weer niet meer starten.

Ik blijf het echt raar vinden...
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
Reply With Quote