Hallo en Help
In de titel kan ik het niet helemaal goed verwoorden, dus ga hier nog een poging doen.
Een poosje geleden heb ik een getuned AEX'je van Gerben overgenomen. Deze heb ik onlangs ingebouwd, en de eerste 200km zijn er ondertussen mee gereden. Nu loop ik tegen iets raars aan.
Ik reed vanmiddag van Den Haag naar Utrecht, en eenmaal in Utrecht aangekomen moest ik 5 keer stoppen voor de stoplichten. Opeens ging het lampje bij de temperatuur meter branden en t zoemertje ging af. Dit lijkt logisch als motortje warm zou lopen, maarrrr. De temperatuur sensor doet het helemaal niet. Deze heb ik wel aangesloten maar geeft geen waarde aan op t dashboard.
Nu heb ik ook een knipperende oliesensor, maar dit is omdat de oliepomp meer capaciteit heeft dan waar de sensor voor berekend is. Moet ik ook nog een oplossing voor bedenken, suggesties welkom
Ik begrijp dus niet waarom het lampje ineens ging branden en het zoemertje af ging. Toen dit gebeurde ben ik direct gestopt, kap open, niet overdreven warm, en de fan (waarvan de sensor het wel doet) sloeg een paar tellen later af.
Ook het water niveau was in orde.
Heeft iemand enig idee of er misschien een dubbelen functie aan het lampje en zoemer zitten, of misschien iets anders?
Zo rijdt het niet zo prettig, hoop dat iemand iets weet!
Alvast bedankt!