View Single Post
Old 26-06-2012, 22:13
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee

Pomp geeft benzine, dat had ik al gecheckt. Toch bedankt.

Ook heb ik eens een leidingske gelegd vanuit een jerrycan met benzine rechtstreeks naar de benzinepomp, weliswaar met een filter tussen. Ook dit maakt niets van verschil, dus vuil in de tank of leidingen kan ik bij deze ook uitsluiten.

Ik heb daarnet wel gezien dat, als ik hem op BDP zet, afgaande op de merktekens aan de krukaspoulie, het nokje aan de rotor in de stroomverdeler niet helemaal bovenaan staat. Waardoor de contactpunten dus ook nauwelijks openstaan.

Is dit normaal? Is trouwens het BDP merkteken aan de krukaspoulie het effectieve BDP, of wordt er rekening gehouden met de nodige graden voorontsteking?

Indien dit niet zo is zit ik eraan te denken dat mijn distributieriem misschien een tand versprongen is. Dit is al heel vergezocht aan het geraken, maar op den duur moet ik het in zo'n dingen gaan zoeken vrees ik.

Nu denk je natuurlijk, je kan dit toch rap eens controleren. Dit heb ik gedaan, maar ik twijfel. Allereerst staat de riem nog steeds strak gespannen, zoals het hoort.

Ik heb ook gekeken of hij nog steeds op zijn merkpunten staat, en daar ben ik ook niet zeker van. Aan de krukas weet ik nu eigenlijk niet of het merkpunt tussen die 2 tandjes moet staan, of gelijk met de rand (aan de buitenkant) van het eerste tandje? Is er iemand die dit kan bevestigen?
Nu staat het namelijk aan de buitenkant van het eerste tandje, en als ik het tussen de 2 tandjes zou zetten, scheelt dit toch een tand op de distributieriem ongeveer.
(Ik weet het, een rare uitleg, maar ik zorg zo snel mogelijk voor foto's.)

Edit: Foto toegevoegd! Moet het merkteken gelijk staan met nummertje 1 of nummertje 2? Nu stond het namelijk gelijk met nummertje 1.

Dit zou, volgens mij toch, niet echt een gevolg kunnen zijn van het feit dat ik zonder benzine gevallen was, maar misschien was het gewoon stom toeval dat dit gelijktijdig voorgevallen is?