View Single Post
  #26  
Old 21-06-2012, 06:35
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769
Wil je 250-300pk willen halen met je V8, zal je toch wat moeten veranderen, single plane inlaat manifold (dus niet de edelbrock performer zoals op de foto ), koppen met hogere compressie (LPG kan zonder moeite op 1 op 10/11) en een nokkenas welke de uitlaat poorten langer open houden (natuurlijk wel in combo met je koppen).

met "desktop dyno 2000" simulatie programma kan je zelf op basis van componenten specificaties je motorblok simuleren. (LPG kan ook geselecteerd worden).

een bedrijf in amerika welke zeer veel weet over lpg op v8's is http://www.nashfuel.com


daar ben ik van op de hoogte. (foto was de eerste die ik vond bij een google naar gascarburator).
maar single plane is niet goed hoor, dit is een laagtoerig pickup blok, dus zowieso moet ik voor een dual plane gaan. maar niet de performer RPM, er is een 2de dual plane met lange smalle inlaattraject (denk de gewone performer dat die noemt.).


dan een 4BBL gascarburator op, spaghetti uitlaten heb ik ook al (headers van 3"), 2 turbo mufflers met weinig tegendruk.
andere nokkenas en 360ci koppen monteren (heb nu 318ci) en dan een custom ontsteking om zuiver op gas te rijden. maar daarvoor stap ik naar NL bij de specialisten in veranderen van veertjes en gewichtjes
dan zou ik toch niet ver van de 250-300pk zitten.
als ik meer wil, dan moet ik toch zuigers en krukas gaan aanpassen en dan kan ik tot 400pk met dit onderblok. hoger gaat niet zonder zware aanpassingen

@ts, sorry voor de off topic
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote