View Single Post
  #25  
Old 20-06-2012, 20:26
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
van dat CO2 neutraal geef ik je 100% gelijk. LPG is een afvalstof van de benzine/dieselproductie maar is nog altijd afkomstig van aardolie.

sportluchtfilter heeft WEL degelijk nut. bij LPG moet je namelijk zoveel mogelijk mengsel in de motor krijgen.
allereerst is je chokeklep in je carbu een belemmering omdat die al NA het lpg mengsel zit. bij benzine heeft die nut omdat de benzine erachter binnenkomt. bij LPG is die een belemmering en rijd je auto beter als die eruit is (mijne is eruit). bij carbu komt de lucht door de carbu, maakt in die vernauwing een onderdruk, en de benzine komt erbij. in het inlaatstuk (waar de diameter groter is) kan de benzine en lucht zich goed mengen. bij LPG komt je lucht EN LPG al samen door de vernauwing van de carbu. ideaal zou zijn als die venturi eruit is, en je enkel een buis met je gasklep overhoud (trottlebody's)

bij benzine mag je carbu niet te groot zijn omdat je die anders niet afgesteld krijgt.
bij LPG moet je carburator ZO GROOT mogelijk zijn, alles wat te klein is, is weer een belemmering en u motor houd in

LPG, allesinds toch de mijne met een DEFTIGE bovenmixer en niet zomaar een gat maken in de luchtfilter en daar de slangen inproppen, heeft wel degelijk 2 afregelvijzen.
1 voor stationair mengsel (bovenop de mixer)
1 in de toevoerslang van LPG (grote vijs die je 30-40° kan verdraaien op de LPG toevoerdarm).
bij benzine moet je rijk rijden omdat die een koelende werking hebben op de kleppen en de cilinderkop.
Op LPG heb je GEEN koelende werking en moet je dus niet rijk lopen. mijn blok loopt eerder arm, en dit kan nietveel kwaad. LPG brand een heel stuk trager en pingeld ook niet makkelijk (116oktaan). hierdoor is de kans dat je gaten in je zuiger brand heel klein.
wel kan je kleppen verbranden als die niet goed afgesteld staan (je LPG gaat dan als een snijbrander door het metaal)

ben wel akkoord dat je gasinstallatie HEEL goed moet afgesteld staan met die sportluchtfilter. ik heb wel 2 regelvijzen op men mixer staan en kan hierdoor dus perfect afregelen met die sportluchtfilter.
Als ik in de garage afregel, krijg ik men CO zelf op 0,18%. ik zit dik voorbij de lambda van 1. normaal mag mijn auto 4,5% CO hebben. keuring is altijd happy.

wel zien dat je koelsysteem optimaal is.

ik rijd al 6jaar 100% op lpg zonder benzinetank of swinters op benzine starten.
heb vorige week men installatie volledig laten vernieuwen (1052€). men dodge heeft nu 202 000mijl (320 000km) gedaan op LPG, nog geenenkele klep of zuiger verbrand.
heb nooit problemen met die installatie, ik rij heel heel zuinig, in vergelijking met anderen met dezelfde auto (40L/100km is geen abnormaliteit terwijl ik het met 22L doe). ik ken goeie maten die zelf hun gewichtjes en veertjes in de ontsteking veranderen om naar die ideale curve te geraken van LPG (zover zit ik nog niet).



wel raar dat mijn LPG het HEEL goed doet met sportluchtfilter en men 2 regelvijzen hé. ik rij arm, heb nooit backfires, het een volledig versleten blok en rij winter en zomer zonder problemen.

LPi installatie is het beste wat er is, daar geef ik je dan weer volledig gelijk in. alleen rendeerd die installatie niet goed bij mij, en de meeste LPI installaties werken goed in 4cyl motoren, maar krijg je problemen met de computers als je dit in V8 of V10 wil leggen.

kan wel zijn dat die installatie bij golf zich anders gedraagd, daarom vroeg ik ook hoe de installatie eruit zit.
als dit enkel een verdamper is, en dan de darmen in de carbu gepropt (gat erin), of via de luchtfilterdoos, is dit een heel verschil. die krijg je dan niet makkelijk afgesteld en al zeker niet met een sportluchtfilter.
ikzelf heb een mixer zitten die een smalle doorgang heeft voor de lucht en daarop een sportluchtfilter. het vacuum wordt bij mij in de mixer al gecreeerd en luchtfilter is gewoon 100% belemmering bij mij.

ik geef wel toe dat ik nietveel kan van LPG op kleinere motoren, maar ik denk dat toch de LPG en de ontsteking dezelfde eigenschappen hebben.

mijn volgende investering is dit:


volledig inlaat eraf, carbu in de vuilbak, bovenmixer ook in de metaalbak, een echte 4BBL gascarburator. veel makkelijker af te regelen. maar eerst ff sparen .
ik hoop dat van de standaard 150pk af te geraken en te eindigen op 250-300pk en daarbij nog eens op LPG zuiniger te lopen dan met 150pk op benzine



Wil je 250-300pk willen halen met je V8, zal je toch wat moeten veranderen, single plane inlaat manifold (dus niet de edelbrock performer zoals op de foto ), koppen met hogere compressie (LPG kan zonder moeite op 1 op 10/11) en een nokkenas welke de uitlaat poorten langer open houden (natuurlijk wel in combo met je koppen).

met "desktop dyno 2000" simulatie programma kan je zelf op basis van componenten specificaties je motorblok simuleren. (LPG kan ook geselecteerd worden).

een bedrijf in amerika welke zeer veel weet over lpg op v8's is http://www.nashfuel.com
__________________
Reply With Quote