19-06-2012, 19:34
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Oct 2011
Posts: 7
|
|
Motor perikelen 1800 DX
En jawel hoor,
Weer iemand die er niet uitkomt met een 1800 DX. Even een korte opsomming. Auto vorig jaar aangeschaft, liep redelijk maar net alsof het maar 3 cilinders gebruikte. Verkoper zei toen dat het aan de ontsteking lag en alleen afgesteld diende te worden.
Goed, aangeschaft, mee naar huis gereden en de broodnodige dingen vervangen om veilig te kunnen rijden (remmerij rondom, schokbrekers, bandjes incl. velgen, complete uitlaat etc.)
Daarna wagen weggebracht naar de plaatselijke dealer, waar getracht is de motor af te stellen, maar door de monteurs geconcludeerd werd dat er een injector was overleden. Oke, dat is dan niet anders, dacht ik.
Nieuwe injectoren besteld, 2 weken wachten, eindelijk binnen. Injectoren gemonteerd inclusief nieuwe dichtringen, accu aangesloten, sleutel omdraaien, startmotor draaide even moeilijk rond (zal ook binnenkort vervangen moeten worden denk ik), een hoop gepruttel en geplof uit het motorruim. En zomaar out of the blue een klap en steekvlam uit de slang tussen de injectie en het luchtfilterhuis. Deze al uit voorzorg los gehaald waardoor ik in ieder geval me luchtweger heb gered.
Nu heb ik op internet gezocht hoe dit kan en alles wat ik tegenkom duidt op een mengsel met te weinig brandstof dat wordt ingespoten waardoor ik backfire krijg vanuit het blok ipv uit de uitlaat. ?????
Hoe nu verder met dit? Kan ik op de een of andere manier een basic setting maken waardoor het blok weer enigszins normaal loopt zodat het door een vakman afgesteld kan worden?
Hoop dat er mensen zijn die nog ideeën hebben, want ik zie ff tussen de boompies het bos niet meer.
Grt,
Robert
|