View Single Post
  #13  
Old 19-06-2012, 16:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Even wat fabels die in deze thread door de lucht vliegen;

- LPG is Co2 neutraal ; absolute larie, het is minder vervuilend als een diesel ja.

- Regelvijzen doen we niet aan, een goeie vacuum geregelde LPG installatie heeft een deellast afstelschroef en wordt daar ook op afgeregeld, het vacuum doet de rest en zuigt voldoende gas naar binnen voor dat toerental.

- Een sportluchtfilter is een must voor zuinig rijden; gelul want met minder onderdruk minder gas naar binnen en zonder extra afstellen backfires bij de vleet.

Wat dan echter wel weer klopt;

- je ontsteking kan vroeger op LPG
- het is beter om de elektrode afstand wat te verkleinen zodat je kabels, bougies, verdeler en bobine wat langer mee gaan.

Verder is het voor zuinig rijden het beste om een lambda geregelde installatie te hebben en bij voorkeur een injecterende installatie in plaats van een installatie met mengstuk. Dit in verband met vermogensverlies en onnauwkeurige dosering bij de laatste. Wat mede forumleden hier doen nl. het vergelijken van een installatie in een dikke V8 met een installatie voor een golfje = appels & peren

Misschien kan je lekker zuinig rijden met een Golf Diesel ja, maar vergeet niet dat een diesel een kwalitatieve mengselregeling heeft een benzine/lpg motor een kwantitatieve; dat wil zeggen dat je niet eindeloos kan blijven verarmen, ergens, niet heel ver voorbij de lambda = 1, kom je al in de problemen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote