daarom heb ik ook men dodge op LPG staan. die verbruikt wel wat, maar tenminste komen er geen ******verwekkende stoffen uit.
ik ben ook altijd tegen diesel geweest en deze golf is men eerste die ik zelf kocht. als je werk +250km bollen is per dag, dan moet je wel keuzes maken. ik heb op 99km van men deur gewerkt en toen nam ik de trein. waar ik nu zit is geen mogelijkheid met de trein (mja, +3uur per rit, 2 treinen, stuk te voet, stuk bus en 20min fiets).
ik heb een diesel genomen, omdat ik die voor 200€ kon kopen bij een VW garage
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/102_0127.jpg
heb hem gekocht met 361 000km (teller draaide ook niet meer verder) en heeft er nu 402 000.
heel tevreden ervan. ik wou wel een benzine op LPG hebben, maar dan moest de LPG erin zitten. op een oude wagen wil ik dat niet meer bijzetten.
nu dat verbruik moet zeker omlaag kunnen hoor, veel hangt af van de rijstijl. men broer heeft ook met een 1.8 benzine gereden, en voor zover ik me meen te herrinneren zat die zijn verbruikt rond de 7liter (1:14)
op gas zou je standaard toch rond de 8-9 liter moeten zitten (1:12, 1:11).
als je dan kleine wijzigingen doet (met name, sportluchtfilter, je MOET meer lucht in je systeem krijgen), je bougies MOETEN in perfecte staat zijn op gas alsook de hele ontsteking. het minste dat daar aan scheelt hapert en knalt die op gas.
eens op internet zoeken wat ideale bougies zijn voor jouw type motor op gas. die zijn vaak NIET dezelfde als je originele.
ook de electrode afstand moet iets kleiner staan (dacht dat mijn dodge standaard 0,7 heeft, en dat ik ze moet verkleine naar 0,55. dat moet ik ergens opzoeken).
t is heel precieze nest. mijn doel was om een 1.8LPG rond de 1:20 te krijgen, moet haalbaar zijn met smalle banden, 5bak en zuinig rijden
(men golf reed standaard 1:22 en haalt nu 1:29)