allereerst moet je LPG een regelvijs hebben voor stationair, en een vollast regelvijs (deze zitte in de gasslangen naar de carbu).
bij mijn dodge was de garage ook altijd de verkeerde aan het indraaien.
ook brand LPG een stuk trager, dus kan je misschien je ontsteking beetje vroeger draaien. let wel op, als je teveel vervroegd, kan je niet meer op benzine rijden.
bij mijn dodge heb ik op benzine een verbruik van 1:3 (30-35L/100km).
ik heb mijn ontsteking van 8° naar 14° voorontsteking gedraaid. ik kan absoluut niet meer op benzine rijden hierdoor. het laagste verbruik op LPG is 1:4,5 geworden hiervoor (22L/100km). Ook heb ik op LPG nu MEER vermogen dan op benzine (rendement van mijn motor op benzine is een ramp en die draait nu beter op LPG). (de nieuwere generatie dodge, zelfde motorblok alleen met injectie op, haalt met een LPI installatie vlotjes 16L/100km (1:6,25)
heb je LPG of LPI laten inbouwen (ik vermoed LPG). kan je anders eens een foto online zetten van je installatie? met name de verdamper en de mixer die is toegevoegd. of werden er gewoon 1 of 2 gasdarmen in de luchtfilterdoos of carbu gestoken?
en ik was nog van plan men dieseltje weg te doen, en een benzine op LPG te nemen om zuiniger te rijden. zal de plannen maar al laten varen. denk niet dat ik ze zuiniger ga krijgen dan men dieseltje nu
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be