als de motor goed warm is:
allereerst, neem ff die 2 slangen onder de motorkap vast die naar je verwarmingshuis gaan terwijl de verwarmingsaanjager volledig af staat.
op deze foto, de 2 slangen tussen de luchtfilterdoos en de rembekrachtiger.
beide slangen moeten goed warm zijn, zoniet ergens verstopping en dit eerst oplossen. (afkoppelen en tuinslang in omgekeerde richting eens doorspuiten helpt)
2de stap: je zet de verwarming volledig op je voeten.
zet de verwarming op stand 1, zet die volledig op koud en houd je hand aan je voeten en voel de lucht.
zet die dan volledig op warm. voel je dan de overgang van koud naar 'lauw'. zo net ietsje meer warm.
zoja is waarschijnlijk het foam weg op die kleppen. deze regelen in het verwarmingshuis of je koude lucht of warme lucht blaas. als die foam eraf is, heb je 3 grote gaten op die kleppen. dan selecteer je wel warme lucht, maar de koude blaasd gewoon door die 3 dikke gaten bij en je krijgt maar heel flauwe lauwe lucht.
een kapotte:
een goeie:
dit kan je blijkbaar zien door de middenste roosters zoals hierboven vermeld.
als dit het geval is (dat heb je normaal tijdens het rijden de laatste maanden wel van dat zwart schuif zien vliegen door je verwarmingsroosterjes), die unit er volledig uithalen, het huis openklikken, die 2 platen eruit halen en intapen met alu folie of ducktape zodat ze weer dicht zijn. dan alles monteren en je boel zou moeten werken. bij die goede unit heb ik vroegtijdig ook al alles ingetaped.
handleiding om dit te doen (heb ik hier ook op het forum gevonden)
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...ngen-GolfII.pdf
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be