View Single Post
Old 06-06-2012, 21:11
slennie12 slennie12 is offline
Forum Newbee

Default Elektrische ramen + Centrale vergrendeling aansluiten

Hallo iedereen,

Voordat ik mijn verhaaltje post, stel ik me even voor.
Mijn naam is Lennart, en ben sinds een twee maanden gelukkig eigenaar van een Golf MK3 1.6 55kw uit 1997. Hiervoor had ik een Peugeot 306 gereden, maar is helaas door een ongeval total loss geraakt.

Maar heb nu dus een Golf 3 gekocht, echter ik miste van mijn 306 heel erg de elektrische ramen en centrale deurvergrendeling. Nu had ik op marktplaats vanuit een sloopauto (handmatige/pneumatische) centrale deurvergrendling en elektrische raammechanismes + alle kabelbomen gekocht, echter ben ik nu bezig met het geheel aan te sluiten, en dit laat mij nogal wat vragen.

Ik volg de handleiding van de site vwgolf-info.nl (geweldige site, zag dat de eigenaar van deze site ook op dit forum zit)

Nu het volgende probleem dus;

De (handleiding ) spreekt over een groen verdeelblok die gezekerd wordt door zekering 14, alleen ik heb een dergelijk verdeelblok helemaal niet. (zie foto ) Ook zit de achterkant van de zekeringkast geheel vol.(Deels te zien op deze foto )

Mijn vraag is dus, moet ik een extra (groen + grijs) verdeelblokje hebben om mijn cv + elektrische ramen aan te sluiten? (deze stekkertjes dus; foto

Ook vraag ik mij af waarvoor deze stekker is, die binnenkabelboom hangt van de elektrische ramen + cv.

Bijna laatste vraag, deze drie stekkertjes (groen/zwarte is comfort, maar hing gewoon los, ondanks elektrisch dakraam wat ik heb? rode weet ik niet waarvoor die is, en ik heb ook nog een kleine platte witte los hangen.) maar waar zijn die rode en die witte dus voor?

Laatste vraag, de vorige eigenaar heeft naar de speakers in de deuren rood/zwarte kabels zelf gestoken, zelf wil ik weer de originele stekkers van de Golf gebruiken, maar weet niet precies waar ik de originele speaker kabel ergens moet zoeken, is daar ook weer bovenstaande stekker voor?

Sorry voor de ietwat lange (eerste) post, hoop alleen dat jullie (als experts zijnde) mij een beetje op weg kunnen helpen hiermee

Inieder geval alvast bedankt!

greetz

slennie12
Reply With Quote