View Single Post
  #7  
Old 04-06-2012, 23:51
Captain Slow Captain Slow is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 13
Default

De reden dat ik een andere motor inbouw is dat de oude motor kapot is, gat in carter en oliepan door afbreken drijfstang. Ik heb de bus zo gekocht, zie het voorstel-topic.
Mijn idee was dat een 1.9TD motor makkelijker/goedkoper te verkrijgen is dan een 1.6TD.
Gijs, hoeveel hoger komt de brandstofpomp, ik had ergens gelezen dat als je de klep plaatselijk iets dunner maakt dat het moet passen, klopt dat?
Dat het bij de bak om de eindoverbrenging gaat weet ik, maar je hebt een kleiner verschil tussen de versnellingen, dan is het verschil tussen de hoogste en één na hoogste niet zo groot. Wat heb je overigens aan de bak aan laten passen, alleen de eindoverbrenging las ik. Ik heb nu een ABH-bak, vanmorgen gedemonteerd.
Morgen ga ik de motorruimte aanpakken, er moet wat laswerk verricht worden en opruim/schoonmaakwerkzaamheden, bedrading is één zootje. De bouten van de aandrijfassen kon ik zo losdraaien, zaten haast handvast en de buizen waar de motorsteunen aan vast zitten zaten ook meer los dan vast. Afijn, leuk klusje nog te gaan.
Reply With Quote