15-03-2005, 10:13
|
|
Forum regular
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 77
|
|
Cilinderbussen
Quote:
Originally Posted by Racelook
Mannen..
Ten eerste moet ik ff kwijt dat ik smul van dit gepraat over "echte" luchtgekoelde motortjes. Ik snap er nog nie de ballen van, maja dat komt in de aanstaande jaren wel.
p.s. als je praat over
Zijn dit dan cilinders van Magirus Deutz of van Deutz Fahr?? Dus van de vrachtauto's of van de trekkers. Want wat ik wel weet is dat Deutz op hun trekkers veel langer als hun concurenten (eigenwijs??) luchtgekoeld heeft gebouwd dan watergekoeld.
Grt een ge-intresseerde Wiebrand
Ge komt toch wel naar de circuitdag he?? Kan ik dat beestje van jouw eens in het echt zien
|
Hoi Wiebrand,
Die bussen zijn van en Deutz-truck. Echter heb ik er een bult werk aan gehad omdat ze standaard geheel niet passen. Dat betekent dat je de koelribben eraf moet zagen, vijlen, en de tapeindgaten moet opruimen naar de dimensie van de t4-motor. Vervolgens moeten er manchetten gedraaid worden die als slip-inn fungeren voor overbrugging van de pasplaten en het gedeelte wat in het carter zelf thuishoort. Daarna moet er afgetekend worden, wat je weg moet halen om de drijfstang niet tegen de onderzijde van de cilinder te laten komen. Dat is voor iedere cilinder verschillend ivm de vormgeving van het carter. Met bovendien een slag van 90mm wil daarbij nog wel wat in de weg zitten. Vervolgens hou je een ruwe bus over die qua buitendimensie gereed is voor fijnbewerking. Dwz uitboren naar 105+ plus hohnen. Hierbij moet rekening gehouden worden met thermische belasting dus dit vergt een zuiger-cillinderruimtetolerantie zodat de boel niet vastloopt maar ook niet te ruim is dat je een hiphopzuiger zonder voldoende geleiding krijgt.
IK heb me voorgenomen om na bijna 10 jaar weer te verschijnen op evenementen met een rijdende kar. Moet even kijken, hoe ik dit handen en voeten ga geven.
Groetjes,
Marcel
__________________
ArtZ Unlimited
|