View Single Post
  #1  
Old 28-05-2012, 11:47
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default Mijn mk2 ,5 deurs ,1990

Na lange tijd druk bezig te zijn geweest, vandaag dan toch een gaatje kunnen maken om wat foto's te schieten en een topic voor mijn 90'er mk2 te openen.

Ik heb de auto in maart gekocht bij een handelaar in oosterhout. De auto zag er voor zijn leeftijd vrij aardig uit, en de prijs was ook prima. De auto heeft 215000 km gedraaid, en loopt en rijdt verder goed. De auto dus gekocht, en de dag erna opgehaald.

Wat me tijdens de terugreis naar huis al meteen opviel, was dat de motor niet warm werd en het ruitenwisser mechanisme niet zo lekker klonk.

Thuis aangekomen dus gelijk de rotor + verdeler vervangen, nieuwe thermostaat, en het ruitenwisser mechanisme nagekeken. Deze dingen dus weer allemaal in orde.

De week daarna de bbs'en die ik nog had liggen eronder geknoopt, in combinatie met een zo goed als nieuwe v- maxx schroefset die ik van mijn schoonbroertje over gekocht heb.

De bbs'en zijn voorzien van aan de voorzijde: 165/45-15 banden, en achter 185/45-15 banden. De schroefset staat nu op zijn laagst met de hulpveren er nog tussen.

De specs van de motor: 1.3i nz met 4 bak en dus 215000 op de klok. Heb er een 3f nokkenas in gelegd, de brandstofdruk wat opgeschroeft en er een 55mm uitlaat systeem onder gehangen van voor tot achter met 2 dempers en zonder kat. Dit resulteerd in een lekker pittig hoogtoerig blokje

Gister heeft Dennis-Mash hier van het forum de auto gepolijst. Hij glanst weer lekker

De plaatjes bij het praatje:













Plannen zijn er nog genoeg, zodra er veranderingen zijn zal ik die hier posten
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote