View Single Post
Old 14-03-2005, 17:08
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by PrutZer
Jouw 86 is al een beste wens om via het binnenste van je carter naar buiten te willen kijken langs onorthodoxe weg.

Leuk verwoord! LOL
Quote:
Dwz dat ik een speciaal vervaardigde nokkenas niet op offeren zal voor een paar harde nokvolgers.
Groetjes, Marcel

Met dat probleem heb ik dus ook lang rondgelopen, totdat ik hoorde van keramische nokvolgers. Bernd vond het te experimenteel en durfde er niet aan om een paar setjes in te kopen, maar soms ben ik nogals eigenwijs en nu zitten ze er toch in. Type 1 in de bekende 'messing' busjes; Het zou het ei van Columbus moeten zijn: 51,5 gram en nooit meer slijtage aan nokvolger of nokkenas; soort van levenslange garantie heb je daarmee dus. Het lijkt net plastic als je ze vast hebt: zo glad en licht is het. En ze kosten niet meer dan een 'paddestoel' of Witzemann (zowiezo niet meer te krijgen) stoter
Zoals gezegd: het is nogal een experimentele motor geworden en ik heb er pas 260 km mee gereden, dus we moeten nog maar zien hoe alles het houdt...

Maar wat is een verhaal zonder plaatje:

PS Ik kan me nu herinneren dat jij destijds volgens mij in een witte pre- '67'er reedt en je maat in een knalblauwe later model ('74/'75) standaard kever met porsche velgen. Het komt langzaam een beetje terug

Groeten,
Walter
Reply With Quote