View Single Post
Old 23-05-2012, 10:12
casss casss is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by joostvw
Wat een onzin!
Wat kost zo'n golf nou werkelijk aan wegenbelasting? precies, nog geen 2 kratjes bier...

Deze onzin noem ik "mijn mening".
De wegenbelasting zal inderdaad meevallen, maar ik durf er niet zeker van te
zijn hoe de brandstofopslag, het deel van de wegenbelasting dat straks nog betaald moet worden zodra deze auto 27 jaar oud is, zich gaan ontwikkelen. Denk even terug aan de mensen die een 1987 auto opknapten, en vervolgens verrast werden met de mededeling dat na 1986 autos niet meer belastingvrij zouden worden. Inmiddels is dit enigszins bijgesteld, maar dit illustreert wel dat ze het vrij makkelijk omgooien. De autos die wel al wegenbelastingvrij zijn en waren, daar zijn de regels verder niet van veranderd. Mocht je tzt een raar idee hebben en de auto willen ombouwen naar diesel of lpg, dan zal je een vrij hoge brandstofopslag moeten gaan betalen.

En tsja, 2 kratjes bier... Hier in utrecht is het 280 per jaar (tot 950 kg) of 376 9 (951-1050 kg). Reken dat even maal 3, = 840 euro / 1128 euro.
Dus onafhankelijk van of je je bier in de aanbieding koopt, kun je daar best wel wat kratjes van halen.

En aangezien je een auto niet gaat restaureren om het gelijk daarna te verkopen, althans, een golf 2 niet, denk ik dat het slim is om op de lange termijn te kijken.

Just my 2 cents.
Reply With Quote