22-05-2012, 00:17
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Golf cabrio TDI voorgloei/ nu brandstof probleem
Zoals de titel al aan geeft heb ik een volkswagen golf 3 cabrio tdi die niet voor gloeit. Toen ik de auto half jaar terug kocht was er geen enkel probleem met starten. De auto is bij me stil komen te staan en tussendoor heb ik een paar keer gereden maar startte de auto al slecht. Dacht dus aan gloeibougie's die aan vervanging toe zijn. Blijkt allemaal goed te werken.
Op een gegeven moment startte de auto helemaal niet meer dus ben ik verder op onderzoek uit gegaan. Bleek dat de kabelboom die je op de gloeibougie's klikt niet goed aan te sluiten deze van de sloop gemonteerd en aangesloten. Tegelijkertijd gelijk gekeken of deze wel stroom kreeg bij het voorgloeien. Bleek dus niet het geval even verder gekeken en de hoofdzekering van 80a gecontroleerd en bleek dus ook te werken de kabels gevolgd naar de zekeringkast en blijkt dat de + vanuit de zekeringkast naar de 80a zekering geen spanning heeft. Zekeringkast gesplit en gecontroleerd en blijkt dus niet veel aan te zien. Andere zekeringskast geprobeerd maar nog het zelfde probleem en nou brandt het voorgloeispiraaltje helemaal niet meer.
Verder heb ik het relais ook al een keer verwisseld voor een ander. Iemand nog ideeen wat ik zou kunnen controleren.
Vergeet ik bijna het belangrijkste wat mischien van invloed kan zijn. Er zit zo'n goedkoop alarm systeem op, met op afstand centrale deurvergrendeling. Deze moet ik ook telkens opnieuw openen en sluiten om hem opnieuw te kunnen starten.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen controleren/vervangen/uitproberen??
Alvast bedankt
Greetz Mc Gulf
|