21-05-2012, 18:09
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
let ook op.
je hebt de bruine massakabel aan +12V gehangen en die is warm geworden en beginnen roken. die isolatie errond is heel poreus geworden en gaat afbrokkelen en sluiting maken.
het grote probleem: DIEZELFDE stroom is ook langs het 12V circuit gekomen en die kabel is OOK warm geworden. die zal ergens in je kabelboom ingetaped zitten.
dus ZOEK die kabel ook maar en kijk na of die niks gesmolten heeft. aangezien die ingetaped zit samen met andere kabels, kon die zijn warmte niet kwijt en zijn er mogelijk een paar kabels aan elkaar gesmolten nu. na verloop van tijd kan die isolatie van auto bewegingen ook afbrokkelen en die kabels aan elkaar komen.
bij mijn capri heb ik ongeveer een halve meter kabel kunnen tape verwijderen, kabels vervangen door nieuwe en weer intapen. ik had slecht contact in de ontsteking onder de kap (ontsteking beginnen wegvallen, kabelboom beginnen smelten, blok beginnen pingelen.).
ik ben hier dus geƫindigd (kabelboom kan je nu bloot zien in de bovenkant van de foto, aan die blauwe bobine). ik kon het makkelijk zien, de tape was gewoon gesmolten en kon je zo lostrekken:
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...or/Pcdv1389.jpg
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|