View Single Post
Old 21-05-2012, 15:13
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Ebut
Klopt, en die bekeuring is inderdaad 340 euro weet ik uit ervaring.

Ook tijdens de schorsing ben je verplicht gewoon je verzekering te betalen.

Weet je het zeker? Heb destijds mijn verzekering gebeld met de melding dat ik de wagen geschorst heb. Daarop is de verzekering stopgezet tot het moment dat ik aangaf er weer in te gaan rijden.

Bron RDW:

Schorsing aanvragen of verlengen

Wilt u met uw voertuig (tijdelijk) niet meer op de openbare weg komen, dan kunt u dit voertuig schorsen. U hoeft gedurende de schorsing uw voertuig dan niet APK te keuren, niet WA te verzekeren of er motorrijtuigenbelasting voor te betalen. U kunt vanaf hier online de aanvraag voor schorsen of voor verlenging van uw huidige schorsing doen.

Voordat u de aanvraag doet, willen we u wijzen op het volgende:
•Alleen particulieren kunnen gebruikmaken van deze dienst. Voor rechtspersonen, publiek rechtelijke rechtspersonen en kerken (PURK) is online schorsen (nog) niet mogelijk.
•U kunt alleen een kenteken schorsen dat op uw naam staat.
•Voor het schorsen van een kenteken moet u in het bezit zijn van het Tenaamstellingsbewijs (deel IB) en het Overschrijvingsbewijs (deel II).
•Een voertuig waarvan het kenteken is geschorst mag niet op de openbare weg staan of rijden.

Als u online een nieuwe schorsing voor uw voertuig aanvraagt, gaat deze per direct in.

De schorsing is maximaal 1 jaar geldig. Na de schorsing kunt u zelf de verzekering stopzetten. De RDW geeft aan de belastingdienst door dat het kenteken is geschorst. U hoeft zelf geen actie te ondernemen.
Reply With Quote