View Single Post
  #48  
Old 13-03-2005, 21:47
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by PrutZer
Ha, da's een prikkertje. Ik snap dat het Amerikaans is en dat het uit de drag-scene vandaan komt verbaast me niets. Maar waar zit de verbetering in? In de hardheid of de smeerfilm? Het eerste zou met pounding te maken kunnen hebben wat bij dragsters een hekel item is. Maar voor racedoeleinden zoals jij die beoogt, denk ik vooral aan een oliefilmverbetering. Mischien zit het in beiden.

Klopt Gelukkig zit je nog niet op de kast haha!
Nee, de reden dat je van mij alles mag weten is dat ik stiekum hoop dat iemand eens iets soortgelijks gedaan heeft en mij iets kan adviseren.
Gezien het feit dat de competitie verdwenen is in Nederland (zoals hiervoor besproken) moeten we denk ik elkaar maar onze ervaringen meedelen.
Het meest waardering heb ik dan voor degene die verteld wat er [i]niet[/] goedging, dus welke combinatie te hoge cylinderkoptemperaturen gaf of welke compressieverhouding echt direct ging detoneren bij de geringste vooronsteking etc etc.
Je leest namelijk vaak alleen maar succesverhalen, maar leerzaam is juist hetgene wat er foutging. Ik weet me bv nog te herinneren dat ook jij wel eens na een paar duizend km een nokkenas 'platreed'. Het zijn iig ervaringen die (ook voor mij) zeer leerzaam waren.

Daarnaast is iemand die de moeite neemt een dikke type 4 te bouwen, nooit mijn 'concurrent' maar altijd een 'collega', wiens ervaringen weer voor ons beiden interessant en leerzaam kunnen zijn.
Alleen, hoeveel nederlandse keverrijders rijden er met een langeslag type 4 krukas?

Van die lagers weet ik alleen dat het het beste is op dat gebied, een stuk beter dan de vw boxer lagers en vergelijkbaar met de beste Honda VTEC lagers (vraag maar aan Johnny haha) en 'toevallig' paste het op mijn as. Het zal echter geen pk's meer opleveren, waarschijnlijk wel extra levensduur.
Ik kan je echter meer vertellen over de 3 keer betere thermische conductiviteit van alu cylinders tov stalen, maar me verdiepen in die lagers vond ik niet echt nodig Je hoeft tenslotte niet alles zelf te weten...

Groeten,
Walter
Reply With Quote