View Single Post
Old 13-03-2005, 10:14
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by PrutZer
de 009 is slechts een korte tijd (van '93-'95 geloof ik) vervaardigd in iets mindere kwaliteit in Zuid-Amerika.

Het vervelende is nu juist dat als ik 2 keer een slecht onderdeel of een slecht exemplaar van een tuningsonderdeel tegenkom, ik alle vertrouwen daarin verloren heb. Hoe vaak koop je als particulier nu een tuningsonderdeel? Vaak maar 1 keer. Die 2 keer ervoer ik vrij extreme 'scatter' van het ontstekingstijdstip; terugbouwen van de SVDA onsteking en ik had weer een superstabiel tijdstip...
Quote:
Dit probleem (niet overdrijven) is verholpen.

Kan goed natuurlijk; maar hoe weten wij als particulier zoiets zeker? Wie heeft er kwaliteitsonderzoek naar/in de brazilaanse fabrieken gedaan?
Je sprak eerder zelf over commerciele belangen waarmee je vaak iets wordt aangepraat. Voor zover ik weet is het bericht dat de kwaliteitsproblemen verholpen zouden zijn, net zo goed via een importeur of leverancier doorgekomen I don't know...
Maar omdat vrijwel niemand 100.000 km meer met zijn kever of andere luchtgekoelde rijdt tegenwoordig, zullen eventuele kwaliteitsproblemen zich slechts sporadisch voordoen. Dat de 009 daarmee voor mij nu ineens een kwaliteitsproduct is geworden: nee, niet echt; mijn vertrouwen is wat dat betreft niet hersteld; ook zie je vaak nog de zeer oude zwarte gietijzeren behuizingen gebruikt worden en dat is niet echt alleen uit historisch besef, maar omdat die nog steeds geen slijtage op de as hebben; en zo zijn er nog veel meer onderdelen (vooral uit de type 1 industrie) die extra contole verdienen voordat je ze gebruikt op je $$$ motor... en ik heb ook net iets te vaak (deels ook zeer ervaren) 'collega's' met defecte of doorgebrande Compufire of Pertronix setjes gesproken om daar nu altijd hoera over te zijn.

En dan heb ik nog niet over het feit of de standaard vervroegingscurve van de 009 nu zo ideaal is voor een getunde type 4 (of kevermotor), maar dat is weer een heel ander verhaal

Zo zie je, iedereen heeft zijn eigen ervaringen en (dus) meningen. Niets is absoluut waar of niet waar; lang leve het internet

Groeten,
Walter
Reply With Quote